Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).

mLegitymacje szkolne mogą być wydawane uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Czym dokładnie jest mLegitymacja?  mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel.

Co z niej wyczytamy?  Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach: · imię i nazwisko ucznia; · numer legitymacji; · datę wydania; · termin ważności; · status użytkownika (uczeń); · datę urodzenia; · PESEL; · nazwę i adres szkoły.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

  1. Posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
  2. Złożyć w sekretariacie szkoły wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (załącznik 1).
  3. Dołączyć do wniosku zdjęcie legitymacyjne ucznia w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB. Zdjęcie należy przesłać na adres: sekretarz@2lochojnice.pl
  4. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić zapoznanie się z regulaminem.
  5. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu i postępować zgodnie z instrukcją (załącznik 2).
Kategorie: Aktualności

Skip to content